Kurs
KURS I GJESTEBEHANDLING, SERVITØRTEKNIKKER OG MERSALG
Bli ekspert på gjestebehandling og servitørteknikker!
Som servitør har du en viktig rolle for å sikre gjestens totale opplevelse.
På dette kurset lærer du hvordan du skal se den enkelte gjest, hvordan benytte profesjonelle servitørteknikker, og sikre mersalg underveis.
Du lærer blant annet om
- Presentasjon av meny
- Ta bestilling
- Samarbeid med kjøkken
- Dekking av bord
- Servering
- Bæreteknikk og ryddeteknikk
- Dekantering av vin og sablering av champagne
- Skjenkekontroll
- Mersalg
Om kursholder:
Joachim startet på hotell som kurs og konferansevert og servitør på frokost i 2005 som 15 åring, uten store planer om at restaurantbransjen var veien å gå i livet. Ble allikevel glad i restaurant og fortsatte inn på kokk - og servitørfag på Ladejarlen VGS.
Læretid på To Rom og Kjøkken. Fortsatte som servitør med catering ansvar. Restaurantsjef/ assisterende daglig leder på To Rom og Kjøkken fra 2015 - 2020.
Per dags dato daglig leder ved Troll restaurant. Medeier og styremedlem i Troll restaurant, Gubalari restaurant og Kafe Skuret.
Generell informasjon:
Kurset gjennomføres med forbehold om nok påmeldte.
Faktura blir sendt 1 uke før kursstart.
- Kurset inkluderer oppskriftshefte, lunsj og masse kunnskap
- Kurset er laget for alle som jobber i serveringsbransjen.