KURS I GJESTEBEHANDLING, SERVITØRTEKNIKKER OG MERSALG

Gå til hovedinnhold Gå til navigasjon

Kurs

KURS I GJESTEBEHANDLING, SERVITØRTEKNIKKER OG MERSALG

Bli ekspert på gjestebehandling og servitørteknikker!

Som servitør har du en viktig rolle for å sikre gjestens totale opplevelse.

På dette kurset lærer du hvordan du skal se den enkelte gjest, hvordan benytte profesjonelle servitørteknikker, og sikre mersalg underveis.

Du lærer blant annet om

  • Presentasjon av meny
  • Ta bestilling
  • Samarbeid med kjøkken
  • Dekking av bord
  • Servering
  • Bæreteknikk og ryddeteknikk
  • Dekantering av vin og sablering av champagne
  • Skjenkekontroll
  • Mersalg

 Om kursholder: 

Joachim startet på hotell som kurs og konferansevert og servitør på frokost i 2005 som 15 åring, uten store planer om at restaurantbransjen var veien å gå i livet. Ble allikevel glad i restaurant og fortsatte inn på kokk - og servitørfag på Ladejarlen VGS. 

Læretid på To Rom og Kjøkken. Fortsatte som servitør med catering ansvar. Restaurantsjef/ assisterende daglig leder på To Rom og Kjøkken fra 2015 - 2020. 

Per dags dato daglig leder ved Troll restaurant. Medeier og styremedlem i Troll restaurant, Gubalari restaurant og Kafe Skuret. 

Generell informasjon: 
Kurset gjennomføres med forbehold om nok påmeldte.
Faktura blir sendt 1 uke før kursstart. 

- Kurset inkluderer oppskriftshefte, lunsj og masse kunnskap
- Kurset er laget for alle som jobber i serveringsbransjen.

Tilbake til kurskalender